Weekje vakantie en weer een nieuw avontuur! - Reisverslag uit Waikerie, Australië van Femke Hes - WaarBenJij.nu Weekje vakantie en weer een nieuw avontuur! - Reisverslag uit Waikerie, Australië van Femke Hes - WaarBenJij.nu

Weekje vakantie en weer een nieuw avontuur!

Door: femvanhes

Blijf op de hoogte en volg Femke

28 Maart 2012 | Australië, Waikerie

Hoihoi
Nou dinsdagnacht ons laatste nachtje in het hostel was echt een hel!
Het begon ’s nachts weer te regenen en ja hoor! Jullie raden het vast al..
Het was weer een waterval in onze kamer. En dit keer was het 10 keer zo erg!
We hadden echt 6 emmers in onze kamer staan en die waren ’s ochtends allemaal bijna vol!
We zijn midden in de nacht maar op zoek gegaan naar Pete maar die was niet te vinden, maar toen waren er een paar aardige franse meiden die ons hun sleutel aanboden van de kamer om daar te gaan slapen.
Er waren daar nog een paar bedden vrij dus dat scheelt! Niet echt een goede nachtrust gehad dus!

Woensdag zouden we vertrekken! Maar het schoot maar niet op!
Fem en ik hebben eerst nog maar even een film gekeken en uiteindelijk vertrokken we toch 2 uur ‘smiddags richting Waikerie..
We waren Adelaide nog niet uit of we zaten alweer bij de mac! De laatste keer voorlopig! :)
Uiteindelijk toen we Waikerie binnen reden kwamen we een stoplicht tegen!
Yess het lijkt toch niet zo’n heel klein plaatsje te zijn! Maar al snel werd onze hoop minder..
Geen Hungry Jacks (Burger king) of Mac :( Helemaal niks hier! Alleen een supermarkt..
We werden opgehaald door een of andere John.. Heel vaag figuur!
En die heeft ons naar een plek geleid waar we konden kamperen..
In het donker ons tentje opgezet, nog een heerlijke maaltijd klaar gemaakt op ons gaspitje en slapen maar! Want we moesten er de volgende dag half 6 uit!

Donderdagochtend kwamen we kwart voor 7 bij die boerderij waar we ons moesten melden..
Heel vaag allemaal en uiteindelijk bleek dat we niet konden werken want er waren niet genoeg manden om te vullen :S
Dus weer terug naar ons tentje en daar aangekomen werden we weggestuurd, omdat we er niet mochten kamperen.. Stom!
Er stonden nog 2 meiden en we hoorden van een afstand dat ze ook nederlands spraken!
Even kennis maken en bleken een nederlandse en een belgje te zijn.. Patricia en ja.. Weer een Femke!
Hahaha we verzamelen Femkes :P
’s middags zijn we naar de plaatselijke bieb gegaan om werk te zoeken.. Niet echt een succes maar toch een paar adresjes waar we wel heen konden gaan om te checken of die nog iets hadden.
Naar een of ander community centre gegaan of die nog iets wisten.. Niks!
Maar ze konden wel iets anders voor ons doen..! We hebben geen huis, geen werk, en geen geld!
We zijn officieel dakloos verklaard en daarom kregen we een voucher om voor 200$ boodschappen te kunnen doen bij de plaatselijke supermarkt!!!
Hahahaah wat een meevaller! We hebben 2 uren in de supermarkt rondgelopen om uit te pluizen hoe we onze 200 dollar het beste konden besteden! Hahah
Uiteindelijk hebben we voor een uitgebreide bbq gekozen en de rest gespendeerd aan spullen die we goed kunnen bewaren!
En ohja een doos magnums! :) Zo wat hebben wij gesmuld die avond!! :D

Vrijdag hebben we eerst heerlijk uitgeslapen en daarna gebbqt! Hahahah lekker ontbijten met een broodje hamburger en vissticks :P
Daarna weer naar de bieb.. Mailtjes gestuurd voor werk blablabla.. ’s Avonds met Patricia en Femke goon gedronken. !
Ohja we kunnen zondag pas gaan werken! :(

Vandaag hebben we gedouched!!!! Klinkt echt stom, maar we moeten een stukje rijden om te gaan douchen en dan ook nog maar 5 min warm water.. De rest koud :(
Klinkt best wel vies dat ik 3 dagen niet heb gedouched, maar ik was me wel tussendoor hoor ;)
Maar het is gewoon zoooo lekker om dan me haar te kunnen wassen en gewoon lekker onder een douche te staan!!! :D:D
Vanavond is hier een outdoor movie night.. Dus daar gaan we zo heen en zit nu lekker in het gras aan de Murray river te genieten en uit te buiken van een heerlijke rijstmaaltijd :)

De film was echt leuk!

Zondag hebben we een dagje gewerkt! Zo dat was echt niks! Het verdiende gewoon echt te weinig!
Ik had er sowieso mijn twijfels al bij gekregen van tevoren, door de verhalen van Fem en Patricia.
Dus ik had al in m’n hoofd om gewoon 1 dagje te gaan werken en er dan vandoor te gaan.
En had ook alweer een heel ander plan! En het is nu ook officieel! Ik vertrek morgen (donderdag) naar brisbane.!
We zijn nog tot Dinsdag in Waikerie gebleven.
We hebben het nog gezellig gemaakt met Fem en Patricia en zijn we nog naar het zwembad geweest waar geen kip was dus die hadden we voor onszelf.!
We waren al 3 keer eerder naar het zwembad gereden, maar elke keer was het dicht! Logisch als er nooit iemand komt om te zwemmen ;)

Het was sowieso wel weer een leuk avontuur dus ik had dit ook niet willen missen!
En we hebben iig een weekje geld bespaard door lekker te gaan kamperen tussen enge bomen, dieren en mensen!
Ja het was echt eng! We aten ‘savonds altijd eerst bij de picknickplaats in het dorp, want bij de tent was echt helemaaal niks! Ja vliegen, muggen en mieren!
En bij de picknick waren hele lekkere wc’s waar ‘savonds helaas wel een groot hoog hek voor ging maar als ze dachten dat dat mij ervan zou weerhouden om van de wc gebruik te maken!
Daarna zaten we daar altijd nog wel even te drinken en dus ‘savonds in het donker terug naar de tent rijden. Echt in de middle of nowhere, geen hand voor de ogen zien en toen zagen we ineens een heel groot spook een stuk verderop staan! Hahaha bleek de volgende dag gewoon een boom te zijn ;)
Fem en ik sliepen in een tent en de drie mietjes in de auto! ;) Wij hoorden altijd vanalles om onze tent heen (voetstappen van mensen terwijl daar nooit iemand komt) en konden er niet van slapen! We mochten de jongens wel bellen als we echt bang werden!
Op een avond sliepen Fem en ik wel al heel snel en hadden wij niks gehoord.
Maar Roy wel vertelde hij de volgende dag! Hij durfde alleen niet even zijn hoofd op te tillen om te gaan kijken!
Heeel aardig hoor! Denken dat er iemand buiten loopt bij de tent waar wij in slapen!
En niet eens even z’n angst opzij kunnen zetten om zeker te weten of wij veilig zijn! Mijn vertrouwen in jongens is weg!!!

Dinsdag zijn we dus weer terug gereden naar Adelaide.. Toen we aankwamen zijn Fem en ik eerst even snel naar de bieb gegaan.
Daar even gekeken naar tickets etc.
En toen zat ik met tranen in m’n ogen in de bieb! Ruud heeft zo’n mooi filmpje van Ammerins op Facebook gezet! Daar krijg ik toch wel even beste heimwee van! Voor de mensen die het filmpje willen zien! www.facebook.com/ruudvandoorn
Even lekker met Anna, Ruud en mem gebeld! Heerlijk om die even te horen.. En nu zit ik alweer met een gezicht vol tranen, maar wel met een lach hahaha en een chocolaatje omdat Fem en ik zo zielig zijn!
Terug in het hostel had Pete voor ons gekookt! En we kregen ook nog korting voor de overnachting! Nou wat zijn we weer verwend! :D

Zit nu dus weer in Adelaide en wil hier zo snel mogelijk weg dus dat komt mooi uit!
Vlieg morgenvroeg naar Brisbane.. 2 uurtjes vliegen en daarna moet ik de hele dag plus nacht gaan wachten op m’n bus die dan weer om kwart voor 7 ‘sochtends naar Mitchell vertrekt..
Wilde eerst iets gaan zoeken om te gaan slapen, maar het is duur en het is zo’n gedoe omdat ik dan de stad weer in moet. Dus dan maar een nachtje op het vliegveld omhangen.. Hopen op een lekker bankje, warmte, gratis internet en een hungry jacks :P Zwerver Hahaha
Maar iig ik moet dan nog bijna 10 uren in de bus zitten en als ik daar ben haalt Erin me op en is het nog anderhalf uur rijden naar de boerderij.. Zooo wat een reis! Ik kijk er nu al tegenop :(
Dan begint er weer een nieuw avontuur! Ik ga voor een paar weekjes op een boerderij werken!
Daar verdien ik niks mee, maar ik kan daar gratis verblijven en eten en drinken. En aangezien daar verder toch niks is geef ik ook niks uit :) Hoppaa!

Nou ik zal nog een paar foto’tjes online zetten en de tickets nog even uitprinten en dan ben ik er klaar voor!! Op naar het nieuwe avontuur!

Ben trouwens als ik op die boerderij zit niet op de mobiel bereikbaar! Dus alleen even mailen, facebooken, skypen etc. En misschien dat ik daar met de thuistelefoon nog eens kan bellen :)

Ik denk dat dit het voorlopig wel weer even was!

Dikke tut!


  • 28 Maart 2012 - 19:03

    Ineke:

    Wat een leuke foto's!!
    En wees voorzichtig op je reis!
    Dikke tut,
    Dyn mem

  • 05 April 2012 - 22:44

    Christie:

    He Fem,

    Wat een leuke foto's! En wat een leuk verhaal! Je leeft daar helemaal in een andere wereld jo! Dat is soms zo raar als ik daar aan denk. Maar het klinkt echt geweldig. En als ik de foto's zie word ik echt jaloers. Maar fijn dat je nu officieel dakloos bent :) hahaha Weer iets meegemaakt. haha

    Veel plezier nog! Mis je wel..

    En je krijgt een dikke kus van Avi.

    xx Chris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Waikerie

Femke

Actief sinds 24 Jan. 2012
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 16036

Voorgaande reizen:

14 Februari 2012 - 30 Juni 2012

Het grote avontuur!

Landen bezocht: