Goodbye Adelaide, Hello middle of nowhere! - Reisverslag uit Mitchell, Australië van Femke Hes - WaarBenJij.nu Goodbye Adelaide, Hello middle of nowhere! - Reisverslag uit Mitchell, Australië van Femke Hes - WaarBenJij.nu

Goodbye Adelaide, Hello middle of nowhere!

Door: femvanhes

Blijf op de hoogte en volg Femke

31 Maart 2012 | Australië, Mitchell

29 maart 2012
Nou ik ben inmiddels in Brisbane gearriveerd!
Gisteravond was mijn laatste avond in Adelaide en heb er eigenlijk niet zo van genoten :(
Aangezien ik mijn ticket last minute heb geboekt moest ik nog snel een aantal dingen gaan doen!
Ik moest mijn kleren nog gaan wassen en m’n al m’n spullen in 1 tas zien te krijgen.. Een hele opgave want ik heb de laatste tijd alleen maar met de auto gereist en kon ik dus ook wel wat extra tassen in kwijt.
Ik snap eigenlijk helemaal niet waarom het zo moeilijk was, want heb amper wat gekocht op een paar kleren en toiletartikelen na.
Het was dus een hele opgave! Maar het is gelukt!
Gisteravond hing onze hele kamer nog vol met kleren die moesten drogen. Want een droger werkt hier niet als een droger!! :S
Uiteindelijk was ik klaar en heb ik nog even snel een drankje in de tuin gedaan en ben daarna gaan slapen.

Vanochtend weer vroeg op en michael was zo lief om me naar het vliegveld te brengen! Femke en Roy gingen ook gezellig mee!
Toen was het zover! Afscheid nemen! Maar we hebben afgesproken om elkaar nog wel te gaan meeten! En anders in Nederland!
En toen was ik alleen.. Best wel lekker eigenlijk! De vlucht duurde maar 2 uurtjes en was dus ook zo voorbij! (Als je 10 uren in een vliegtuig of bus gewend bent :P)
Ik verbaasde me echt over een meisje die naast me zat! Ze was de hele vlucht met haar make-up bezig!!
En daarna zag ze er nog precies hetzelfde uit! Gelukkig ben ik altijd binnen 5 min klaar!
In Brisbane aangekomen eerst maar op zoek naar een wc en m’n bagage ophalen..
Er hing gewoon een waarschuwing aan voor de bagagecrew! Heavy! Assisted lift may be required! Hahaha
Bleek dus dat mijn tas 24 kilo woog terwijl ik maar 23 mee mocht.. Naja verder niks van gehoord!
Blijkbaar heb ik nu toch heel veel extra bagage.. Aangezien ik op schiphol nog maar 18 kilo had :S
Geen idee wat dat dan is..!
Ik was eerst van plan om gewoon op het vliegveld te blijven, maar het leek me toch niet zo’n goed idee om daar 18 uren te gaan zitten wachten :P Dus eerst maar een informatiepunt opgezocht en die hebben me wat tips gegeven.
Ben eerst met de trein naar de stad gegaan en daar was een office van de busmaatschapij. Heb ik mijn vertrekpunt om laten zetten en daarna heb ik een hostel geboekt wat daar dicht bij ligt! Moet niet te ver lopen natuurlijk ;)
Nu zit ik hier even lekker op m’n bedje! Heb net een lekker broodje bij de subway gehaald. Die zit hier tegenover, hoe ideaal!
Wil eigenlijk de stad wel even gaan verkennen, maar heb ook wel ff zin om lekker te gaan luieren.
Dat ga ik denk ik maar doen, want kom hier sowieso nog wel terug!

30 maart 2012
Nu zit ik inmiddels in de bus!
Ben gistermiddag nog even naar de supermarkt geweest en onderweg kwam ik meteen de bieb tegen!
Dus daar de terugweg maar even langs gegaan!
Ook kwam ik door de winkelstraat waar ik met m’n ogen dicht doorheen ben gelopen! De eerste glimp die ik opving was al te mooi!
In de bieb sprak ik een duits meisje aan die wat later bleek ook bij mij in het hostel zat!
We hebben gezellig de hele avond gekletst en daardoor voelde ik me ineens ook niet meer zo alleen!
Het is wel leuk want als je alleen reist spreken mensen je veel sneller aan!
Maar ik denk dat het voor mij niet te lang moet duren! Moet toch wel iemand om me heen hebben waar ik tegen aan kan zeuren over mijn probleempjes!
Fem weet inmiddels alles van mij! Hahah
Vannacht heb ik niet zoveel geslapen, want sliep ineens weer met 9 andere mensen op een kamer! De kraan lekte, een koreaan maakte vieze geluiden in z’n slaap, ik hoorde precies wat er gebeurde op de wc die aan de kamer vast zat, er kwamen midden in de nacht mensen terug van het stappen naja ga zo maar door!!
Had achteraf evengoed op het vliegveld kunnen blijven! Misschien dat ik vandaag in de bus wat kan slapen!
Ze keken me hier alweer raar aan met hoeveel bagage ik aan kwam! Heb namelijk een tas met m’n kussen, een tas met eten, een daypack met spullen, een tasje met waardevolle spullen en m’n grote tas die nu gelukkig nog maar 23,4 kilo weegt! (nog te zwaar!! Mocht nu maar 20 kilo mee!) Maar hoefde weer niks bij te betalen! Primaaaa!

Ben op dit moment bijna in Mitchell! Wel een hele lange busreis! Veel geslapen, muziek geluisterd en uit het raam gekeken! En heb nu een zere poep! (even op z’n vlaams) Hahah we hebben zo gelachen met belgische Fem om haar uitspraken!
Maar echt mooi hier! Al dat uitgestrekte land! Geen idee hoe ver ik kan kijken, maar het is iig heeel ver!
Ben echt benieuwd naar de boerderij! Heb eigenlijk nog geen idee wat ik er van moet verwachten!
Zo ik berg m’n laptopje maar weer eens op! Heb geen idee hoe lang ik nog in die bus moet zitten, maar ik weet wel dat het uiteindelijk langer is geworden dan gepland! Was te verwachten! ;)

31 maart 2012
Ben gister rond 5 uur in Mitchell aangekomen!
Erin stond me al op te wachten en we zijn meteen in de auto gestapt omdat we voor het donker op de farm aan wilden komen!
Dat is helaas niet gelukt! Het was echt nog 2 uren rijden en we hebben meteen iets typisch Australisch meegemaakt!
We hebben een kangaroo aangereden! :( Echt heel zielig! Hier zitten er echt zo veel!
En ze zijn echt een beetje dom! Als ze moeten uitwijken voor een auto springen ze juist de andere kant op..
Hij sprong tegen de zijkant van de auto op terwijl wij ook nog uitweken. Hij had blijkbaar meteen z’n nek gebroken want hij ademde nog een paar keer en was toen dood..
We zijn nog uitgestapt maar helaas..:( R.I.P.
Toen we dus op de farm aankwamen was het al donker! Wel echt super hier! Heel groot allemaal en we hebben een soort huisje voor onszelf.
Het huis zelf heeft een hele grote veranda die 2 keer zo groot is als onze achtertuin en dan zit er ook nog een grote tuin bij.
Toen ik voor de eerste keer naar de wc ging zat mijn vriendje al op de wcbril op me te wachten! Een felgroene kikker! Hahaha
Ze zijn niet giftig en je kan ze gewoon pakken. Ze vinden het blijkbaar lekker om op of in de wc te zitten.. Daar is water hè.
We hebben nog even wat gegeten en zijn daarna lekker naar bed gegaan!

Vandaag heb ik eerst een rondleiding gekregen over het erf en alle dieren gezien.
Ze hebben hier 9 honden (die helpen met veedrijven),2 katten, 9 kippen, 2 varkens, een aantal kalfjes zonder moeder, 5 paarden en heel veel koeien die ergens rondlopen.
We hebben eerst alle dieren gevoerd en de honden uitgelaten en daarna even lekker ontbijtje gehad!
Daarna zijn we gaan vissen in de rivier! Naast het huis ligt de rivier en daar kun je ook zwemmen!
Het vissen begon niet zo goed. Ik worp meteen de boom in inplaats van in het water! Hahaha slimpie!
Echt een uur bezig geweest om het spul eruit te halen omdat we het zonde vonden om het af te gaan knippen! Ben de boom in geklommen! Hahaha
Uiteindelijk is het gelukt en konden we door gaan met vissen!
We hebben echt 3 supergrote vissen gevangen! Ze waren echt 30 tot 45cm!
Ook nog 1 vermoord doordat de haak te vast zat.. :(

We zitten hier op het moment met z’n tweeën omdat leonie & barton een weekend naar Brisbane zijn. Ik heb ze dus ook nog niet ontmoet!
Erin was echt zo blij dat ik kwam, want anders zat ze hier in der eentje op deze grote boerderij!
We zitten hier echt in the middle of nowhere waar echt en dan ook gewoon echt geen mensen komen! Alle deuren staan ook gewoon altijd open.. Ook ‘snachts! Dus het lucht hier wel lekker door :)
Ik heb hier ook 0,0 bereik met mijn telefoon! Daar moet ik 3 uren voor gaan rijden naar een stadje!
Dus ik ben de aankomende tijd voor hoe lang ik hier zal blijven ook alleen per e-mail bereikbaar.. En dat is ook nog eens heel duur omdat ze hier per mb betalen! Erin had foto’s geupload en dat koste 18 dollar!
Voor als iemand me echt nodig heeft.. Of gewoon even voor een paar minuutjes mijn stem wil horen, ben ik (Als er iemand in huis is) bereikbaar op de thuistelefoon hier..: +617 4623 2768
Graag wel even rekening houden met het tijdsverschil! Het is hier 8 uren later!

We hebben net even op de quad gereden! De honden erachteraan laten rennen en daarna hebben we de kalfjes opgezocht, bijeen gedreven en naar hun nachthok gebracht. Echt een beetje veedrijven in het klein! Hahah
Volgende week moeten ze hier weer veedrijven en hoop dat ik mee ga!
Dat doen ze dan met de paarden.. Dus dan word ik een echte mc leod’s daughter! (google maar voor wie niet weet wat het is ;))

Ik zie net dat ik alweer 2,5 a4’tje vol heb getyped! Ongelovelijk wat ik allemaal over 3 dagen kan vertellen!
Hahah ik kan nog wel even door gaan! Maar dat doe ik maar niet!

Liefs Fem

+617 4623 2768



  • 31 Maart 2012 - 10:09

    Anna En Ammerins:

    Van mij mag je nog wel even doorgaan met typen hoor:P

    Mooi verhaal fem. en echt super goed van je dat je er alleen opuit bent gegaan. en wat wil ik graag met je ruilen. we missen je heel erg.
    dikke kus Anna en je lievelings nichtje Ammerins

  • 01 April 2012 - 02:31

    Femke:

    Heey Fem,

    Ff snel een berichtje vanuit Perth.

    Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen. En die kangoeroe, ja dat was een zelfmoord kangoeroe, maar wel balen dat dit gebeurt.

    Nu heb je weer lekker iemand om tegenaan te babbelen :)

    Hoe is t nu met je poep? ;)

    Veel liefs van een zoekende fem
    Waar o waar is hier een bus te vinden......

    Keep in touch!!

    XXXXXXXXX voor jullie allebei

  • 01 April 2012 - 18:01

    Ineke:

    O o wat was je verslaafd aan mcleod’s daughters. Uren heb je gekeken. Wat weer een prachtig verhaal!!
    Ik ben super jaloers. En wat ben ik trots op mijn dochter.
    Dikke tut
    your mother
    xxx

  • 01 April 2012 - 18:52

    Ruud:

    Blijkbaar heb ik nu toch heel veel extra bagage.. Aangezien ik op schiphol nog maar 18 kilo had :S
    Geen idee wat dat dan is..!

    Dat is al je nieuwe levenservaring, Fem :)
    Dat is me nogal niet wat. haha

  • 03 April 2012 - 20:49

    Mienebeth:

    HI di HOO cowgirl!! wat ga je lekker hè? Heb je al op de mustangs achter the caddle aan gezeten?? ha ha ha geweldig allemaal!! MAAAAAR Erin... jessus die heeft t over een koe slachten.... brrr jij kijkt dan wel ff een andere kant op toch? JA JA ik weet wel dat het later een overheerlijk mals biefstukje wordt... maar toch... Nou Femke, ik kijk nu alweer uit naar je volgende verhaal!!
    Hier gaat alles goed... behalve dan dat er bij onze winkel 2x binnen 4 weken is ingebroken...grrr grrr Maar nu zit alles zo potdicht dat ze er niet meer in kunnen komen!!
    Ok ik ga eindigen... zo lekker naar m'n bedje toe want morgenochtend moet ik weer fris en monter, hi hi, naast je moeder staan, liggen, springen, zitten enz enz.....
    Veel liefzzzzzz

  • 03 April 2012 - 21:55

    Nick:

    Echt super Fem!

  • 05 April 2012 - 22:58

    Christie:

    Wow, wat raar dat alles open staat 's nachts. Ik kan me niet voorstellen om ergens te zijn waar je zó ver van de bewoonde wereld zit! En je hebt wel weer lef om er weer alleen op uit te gaan. Als je daar eenmaal mensen hebt gevonden zou ik niet snel weer alleen op pad gaan. Respect meisje :) haha Het klinkt echt wel heel erg lekker op die boerderij! Geniet er van!!

    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mitchell

Femke

Actief sinds 24 Jan. 2012
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 16037

Voorgaande reizen:

14 Februari 2012 - 30 Juni 2012

Het grote avontuur!

Landen bezocht: