Campertjee - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Femke Hes - WaarBenJij.nu Campertjee - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Femke Hes - WaarBenJij.nu

Campertjee

Door: femvanhes

Blijf op de hoogte en volg Femke

30 April 2012 | Australië, Agnes Water

Nou het is echt lang geleden dat ik in een bieb heb gezeten! Haha
Afgelopen tijd er niet zoveel bij stil gestaan om jullie ook op de hoogte te stellen van mijn avonturen ;)
Dat is misschien ook wel een goed teken dacht ik zo :P

Vind het wel echt supersuper leuk al die berichtjes! En Paulien er staat dus voor deze zondagochtend weer een verslag voor je klaar! :)

Eens even kijken waar ik gebleven ben... Ik geloof halverwege Brisbane :)
Daar hebben we in totaal 2 weken gezeten.
Het weer was soms slecht en soms goed.
Eigenlijk niet zoveel bijzonders gedaan. Met mooi weer lekker bij de Lagoon gelegen en met slecht weer films gekeken en soms wat in de stad rondgeslentert.
Wel weer mooie nachtelijke avonturen meegemaakt!
Ik keek graag midden in de nacht nog even tv op de veranda buiten. De buitendeur gaat snachts op slot maar wij laten em dan gewoon op een kier staan als er nog iemand zit (want ik kan natuurlijk niet gewoon een sleutel mee nemen).
Marije: Ik ga op bed hoor! Femke: Ja welttrusten.!
Loopt er vlak achter Marije een jongen naar binnen die nog heel vriendelijk good night zegt en ik natuurlijk heel vrolijk terugzeg.
5 min later bedenk ik me ineens dat hij natuurlijk die deur dicht heeft laten vallen. Oepppss
Zit ik dan in me uppie midden in de nacht.. Zonder telefoon natuurlijk ;)
Uiteindelijk ben ik bij het raam gaan staan gillen en werd Erin wakker.
Lekker m'n bedje in gekropen en een paar uren later moest ik natuurlijk weer naar de wc.
Dus m'n bed weeer uitgeklommen, toen ik de deur uitging nog gevoeld aan de deur of die niet op slot zat.. Die draai je namelijk aan de binnenkant op slot. Toilet bezocht en toen stond ik alweer voor een dichte deur! Huh hoe kan dit nou weer? Ik verklaarde mezelf al gestoord.. Want heb ik nou echt alleen maar gedacht dat ik aan die deur heb gevoeld en het niet echt heb gedaan :S
Nou er zit niks anders op dan zachtjes aan te kloppen en te hopen dat ze rustig wakker worden.
Hoor ik ineens: Who is this?? Go away!!
Ja hallo ik wil me bed in! Hahah
Eindelijk werd de deur voor me open gedaan en bleek dat Erin de deur op slot had gedraait, omdat ze alleen de deur dicht had horen gaan maar niet mij van het bed voelde klimmen en dus dacht dat er gewoon iemand onze kamer in was gelopen.
Nou fijn! We hebben nog ongeveer een half uur in een deuk gelegen en ik geloof dat Darren (Onze buurman die in het hostel werkt) weer wakker is geworden van ons.
Een paar nachten later zaten Marije en ik met z'n tweeen weer buitengesloten. En het was koud, Marije moest plassen en Erin reageerde niet op haar telefoon. Uiteindelijk kwam onze amerikaanse vriend Trey weer terug van zijn nachtelijke skypesessie en konden we weer naar binnen. Maar wel nadat Marije al in de bosjes had geplast ;).

In de eerste week in Brisbane zat er een man van een jaar of 36 bij ons in het hostel. Het was wel een aardige vent.
Hij was die dag al uitgecheckt, maar kwam savonds ineens weer het hostel binnenlopen. Beetje aangeschoten, wat aparte praatjes.
Hij wilde mij een voetmassage geven. Nou primaa als ie maar van de rest afblijft!
In het begin ging het prima, maar hij werd steeds een beetje vervelender. Dus zei ik ook dat hij moest stoppen.
Hij had vieze praatjes tegen iedereen. Ze waren allemaal al weggevlucht en zat ik daar nog in m'n eentje met hem!
Erin smste me dat ik daar weg moest gaan, want hij zou het hostel uitgezet worden.
Dus goodnight Kyle! En ben naar binnen gelopen en zijn aan de andere kant van het hostel gaan zitten. Kwam hij daar ineens ook bij! De nachtwacht was achter hem aan gelopen en hield hem aan de praat zodat wij snel naar onze kamer konden gaan. Later hoorden we hem buiten schreeuwen dat hij daar iedereen wel even zou vermoorden. En dat wij hem hadden uitgenodigd dus hij mocht gewoon in het hostel zijn (hij was al uitgecheckt ;S).
Hij ging zo tekeer dat wij de politie hebben gebeld. Uiteindelijk is hij vertrokken voordat de politie kwam.
Hij wilde blijkbaar bij ons in de kamer slapen die nacht.
Hij deed zich voor als iemand met veel geld en een goede baan terwijl hij eigenlijk gewoon niks had en gewoon een vervelende kwal is. Hij mocht sowieso al niet meer een kamer in het hostel.

Donderdag 19 april kreeg ik ineens een smsje van Belgische Fem! Ze wilde weten in welk hostel ik zat.
Patricia lag in het ziekenhuis met een infectie aan de darmen en zij sliep in de auto in de parkeergarage van het ziekenhuis. Ze heeft geen rijbewijs dus ze kon ook geen kant op!
Meteen maar even met der bellen en na even uitvogelen waar zij zat, bleek dat ze echt een paar 100 meter van het hostel af zat ;)
Dus haar opgehaald en was ik ineens weer gezellig met een naamgenootje :)

Zaterdag zouden Erin en ik vast naar de Goldcoast gaan waar we maandag de camper op moesten halen. In Surfers Paradise zouden we even lekker van het strand genieten en het is de beste plaats om te feesten zeggen ze ;)
De laatste nacht die we in Brisbane sliepen was weer een kort nachtje.
We hadden een bezoeker op onze kamer... Een Possum!
Ik werd ineens wakker van Marije die schreeuwde dat er iets in de kamer was! Toen flitste het licht aan en zag ik ineens een beest over Fem der bed lopen.
Wij allemaal ons bed uit springen en helemaal overstuur.
Het beestje werd natuurlijk ook bang van al die gekke meiden en ging boven in een hoekje zitten.
Uiteindelijk hebben we hem de gang op gejaagd, waar fem toen nog even stond te springen en gillen.
En snel naar buiten gejaagd. We hebben maar meteen het raam dicht gedaan Hahah :)

De volgende dag mocht Patricia gelukkig weer het ziekenhuis verlaten en zijn wij naar Surfers Paradise vertrokken.
We kwamen een beetje laat aan, omdat wij nou eenmaal treuzelkonten zijn. S’avonds maar meteen een clubtour doen. Nou dat was geen succes. Paar drankjes gedaan en toen ons bedje maar opgezocht want we waren een beetje moe van die vorige nacht ;)
Volgende dag lekker op het strand gelegen en s’avonds weer op stap geweest. Dit keer gingen we met een paar mensen vanuit het hostel en hebben we een gezellige avond gehad!

Maandag dus de camper opgehaald! Leuuuk! Echt een superding :D En heerlijk om niet meer met al mijn bagage om te hoeven sjouwen :)
Heb Erin eerst maar even laten rijden, want die had al eerder in Australie gereden. (Links rijden he)
Eerste avond zijn we meteen op een heel mooi plekje beland meteen aan het strand in Caloundra en ’s ochtends maar meteen een duik genomen!
Het is hier wel zo dat je niet overal zomaar mag gaan staan, maar we gokken het er meestal maar gewoon op.
En we hebben natuurlijk geen zin om voor dure campings te gaan betalen :) meestal gaan we gewoon vlakbij een camping staan en sneaken we de camping op om te gaan douchen en telefoons etc op te laden.
De tweede dag heb ik het er maar op gewaagd en ben meteen de bergen maar in gereden :) Nouu zo simpel! Ben alleen één keer een parkeerplaats rechts opgereden ;).
Die dag hebben we een berg beklommen! Echt super we stonden op het topje en konden alle kanten op kijken! Foto’s volgen ;)
‘savonds zijn we weer naar de kust gereden en zijn we weer aan het strand gaan staan.
We hebben inmiddels al lekker wat gereden en leuke dingen gedaan! We hebben een dag alleen maar gereden, maar we wisten niet waar heen.
Nouu uuuuh ga hier maar links! Rechtdoor, links, links, ohh zullen we voor de verandering eens rechts gaan :)
Echt een hele mooie route gereden! Hahah
We zijn nu precies een week onderweg en alweer heel wat leuke dingen gedaan!
We hebben gister weer een poging tot surfen gedaan! Wel super, alleen ik kan het nog niet!
Nog maar een keer proberen dus!!

Ik typ de volgende keer wel weer wat uitgebreider, maar ik weet op dit moment even niet meer wat ik moet vertellen. Niet omdat ik niks beleef, maar juist zoveel! :)

Fijne Queensday!!

Dikke tut


  • 04 Mei 2012 - 22:08

    Mienebeth:

    Fijne Queensday is het voor mij dit jaar voor t eerst, niet in Amsterdam, geweest.... Ik heb samen met Ruud (mijn Ruud ) en de kids een weekje gekampeerd in de Belgische Ardennen... Heerlijk was het!! Ik wil weer!! DUSSss Femke blijf genieten!!
    Go Femke Go!!
    Liefzzzzz

  • 22 Mei 2012 - 01:26

    Ruud:

    Kom op , Fem. Niets nieuws ? Al meer dan 3 weken een verslag. :(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Agnes Water

Femke

Actief sinds 24 Jan. 2012
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 16034

Voorgaande reizen:

14 Februari 2012 - 30 Juni 2012

Het grote avontuur!

Landen bezocht: