Back on earth! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Femke Hes - WaarBenJij.nu Back on earth! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Femke Hes - WaarBenJij.nu

Back on earth!

Door: femvanhes

Blijf op de hoogte en volg Femke

12 April 2012 | Australië, Brisbane

Nou daar was ik weer!! Ik ben inmiddels alweer terug in de stad.
We hebben vorige week de laatste dag dat we alleen waren een aantal klusjes gedaan en verder lekker geluierd en gevist.
Rond 12 uur viel ineens de stroom uit! We dachten dat het binnen een uurtje wel weer klaar was, maar dat was het uiteindelijk niet.
Net voor dat het donker werd bedacht ik dat het misschien handig was om kaarsen te gaan zoeken!
Dus daar zaten we dan met z’n tweeen ver van de bewoonde wereld op een donkere boerderij. Moesten we ook nog een film missen die we graag wilden zien :(
Leonie en Barton zouden gelukkig die nacht weer thuiskomen. Bleek uiteindelijk dat er buiten een kabel was losgeraakt ofzo. Dus we hadden de volgende dag weer stroom met halfontdooide vriezers :)
Bij het ontbijt heb ik ze ontmoet en ze hadden ook hun dochter mee genomen. Die is niet helemaal goed en ze kan niet goed praten.. iig heel onduidelijk!
‘sochtends hebben we wat klusjes gedaan en ‘smiddags wilde isabel (de dochter) met ons gaan paardrijden. Om er toch ook nog een nuttig ritje van te maken gingen we een klein groepje koeien ophalen. Dit waren echt supertrage koeien die niet vooruit te branden waren, maar het was wel even een rustige inkomer voor mij. Meestal is het veedrijven met wat meer actie, omdat de koeien nog wel eens willen ontsnappen. Uiteindelijk hebben we er echt 4 uren over gedaan en had ik beste zadelpijn! Hahah
We gingen die avond lekker vroeg op bed want we waren kapot!
We moesten elke ochtend 6 uur opstaan en dan eerst de honden uitlaten, varkens en kippen voeren en de kalfjes voeren en loslaten.
‘savonds moesten we voor het donker de kalfjes weer opzoeken en terug drijven, voeren, de honden voeren en loslaten en de kippen en varkens voeren.
Dit was altijd standaard en de tijd ertussen deden we meestal allemaal klusjes enzo.
Dinsdag gingen we de kalfjes van de groep koeien die we die dag ervoor hadden opgehaald brandmerken.
Dit was we even een ervaring. We moesten eerst de kalfjes van de koeien en stieren zien te scheiden. Dit was best nog wel moeilijk, omdat ze natuurlijk liever bij hun moeder bleven.
Daarna moesten we ze in crush krijgen. Dit is een smalle doorgang naar een ding waar ze in vast worden gezet en op hun zij worden gelegd.
Hierdoor kunnen ze dus niet weg komen en is het brandmerken makkelijker.
Ze werden gebrandmerkt op hun achterwerk, kregen een spuit en de hoorntjes van die beestjes werden er ook nog afgebrand!
Bij het brandmerken vlogen ze zowat in de fik en het bloedde soms flink bij de hoorntjes!
Toen we klaar waren dreef ik ze weer terug naar het andere hok en zag ik een kalfje waar twee straaltjes bloed uit omhoog spoot! Echt zielig gewoon! Naja ik zal jullie de verder details besparen, want het was echt erg!
Het was wel weer een hele bijzondere ervaring!
Leonie kwam met het idee om ons een weekendje vrij te geven met pasen.
Dan moesten we even kijken waar we heen wilden en hoe we daar gingen komen.
Wel leuk om weer even in de bewoonde wereld te zijn, wat leuke dingen doen en misschien weer wat contact te hebben met thuis! Dus helemaal goed!
Donderdagochtend kwam Barton naar ons toe met de mededeling dat wij met z’n tweeen eigenlijk te veel waren.
Ze hebben het niet zo ruim en ze hadden ook weer niet zoveel werk voor 2 mensen. Hij kon ons eventueel die dag wel naar de stad brengen.
Okeeeee dat vonden we even heel vaag!! Dus wij zijn meteen onze tassen maar gaan pakken!
Na een tijdje kwamen ze met z’n tweeen met ons praten. Het was niet de bedoeling dat we weg gingen.
Barton bedoelde het niet zo en is niet zo goed in communiceren. Ze wilden ons graag houden voor sowieso tot de week erna. Er was veel werk te doen!
Het bleek ook dat er nog een misverstand was. Ze dachten dat ik alleen dat weekend zou blijven om Erin gezelschap te houden, omdat ze anders helemaal alleen op die boerderij zou zijn, en dat ik daarna weer weg ging.
Hallooo! Ik ben niet 2 dagen onderweg geweest voor een weekendje weg!! Beetje vreemd allemaal maja het was allemaal wel goed en ze wilden graag dat we bleven en we mochten ook nog wel een weekendje weg.
We hebben toch uiteindelijk de keuze gemaakt om te vertrekken die dag! Het was voor ons wel een beetje klaar en de sfeer was er ook niet beter op geworden.

We kwamen de laatste dag ook nog ergens achter.. De dochter Isabel waar we ons echt heel erg aan geirriteerd hebben.
Praatte altijd dwars door ons heen. Wij snapten al niet waarom ze de hele tijd praatte als wij gewoon Nederlands met elkaar spraken.
Ze is ook echt bijna niet te verstaan! Maar we zijn er achter hoe het kwam. Als wij in gesprek waren herkende ze bepaalde woorden en ging ze daar over praten.
Erin had het over E-mail en zij begon over dat we haar vader niet konden mailen want hij was het weekend weg en hij had het volgende week druk.
Ik zei tandenborstel en ze verstond er Tom in dus ging ze over haar broer Tom praten. Echt heel vaag!
Maar we zijn er wel achter waarom ze zo door ons heen praatte en hoe ze op die onderwerpen kwam. Hahahah raar kind!

Dus ‘savonds zijn we naar mitchell gebracht. We moesten nog 5 uren wachten totdat we met de bus konden.
Gelukkig was er voor ons geregeld dat we onze tassen in de plaatselijke pub konden neerzetten en we mochten daar ook in een achterkamer rustig zitten en tvkijken.
Naja het werd uiteindelijk slapen, want we hadden een bank en een reuzegrote zitzak tot onze beschikking! Heerlijk en toen was het zo half 1 en kwam de bus al bijna!

Het is echt heel jammer van die boerderij! En nu heb ik die koe ook niet meer kunnen slachten helaas ;)
Maar ik ga waarschijnlijk nog naar een andere boerderij voor 1 of 2 weken.Moet even kijken wanneer en of ik er nog tijd voor heb! Misschien blijf ik dan toch wel wat langer weg!

Het was een lange reis! We hebben er 10 uren over gedaan om weer in Brisbane te komen!
Gelukkig wist Erin een goed en goedkoop hostel en hebben we de trein gepakt.
En het is ook echt een goed hostel! We betalen 20 dollar per nacht, Zitten op een 4persoonskamer met z’n 3en, met tv en een koelkast, alles is echt schoon, een groot terras, lekkere douches en het is niet zo’n puberhostel! Heerlijk wat een mazzel :D
Erin kende al een meisje die hier zit dus we zitten nu ook bij haar op de kamer. Ze heet Marije en komt dus ook uit Nederland.
Gister zijn we heel gezellig cheap uit eten geweest met z’n 3en. We wilden daarna nog een biertje gaan drinken, maar dat ging mooi niet door! Ze mogen hier op goede vrijdag geen alcohol schenken en alle discotheken en de meeste kroegen waren ook dicht! Heel vreemd, dan maar een wijntje in het hostel drinken!
We zijn op dit moment weer nieuwe plannen aan het maken. We blijven hier nog 2 weken. Ik ga opzoek naar een baantje. Daarna hebben we het idee om met z’n 3en een campervan te gaan huren voor 3 weken en dan naar boven naar Cairns te reizen!
Dan maak ik eindelijk mijn mem gelukkig door een bezoekje te brengen aan the great barrier reef!!

We voeren hier eigenlijk niet zoveel uit. Omdat het afgelopen weekend pasen was konden we ook niks gaan regelen, want alles was dicht!
We zijn maandag naar de Lagoon geweest.. Dat is een zwembad met zand midden in de stad! Wel echt leuk, maar het was echt superdruk.
Verder houden we bijna elke avond een filmmarathon. Hier hebben ze een supergrote tv met allemaal filmkanalen! Echt super!
Alleen de mannen hier vinden het meestal iets minder omdat wij de remote control hebben en allemaal heerlijke vrouwenfilms op zetten! Hahah stiekem vinden ze het wel heel erg leuk hoor! ;)
Ben er ook achter gekomen dat ik heel veel aan het spoken ben in m’n slaap.. Heb echt hele verhalen dan tegen Erin en Marije! En het lijkt gewoon echt alsof ik wakker ben, want zit rechtop in m’n bed. Alleen ik weet er de volgende dag niks meer vanaf! Fem had het ook al eens gezegt, maar het is de laatste paar dagen blijkbaar erger geworden! Hahah vreemd! Hoop dat ik er niet ook nog bij ga wandelen!
We gaan vandaag even een internetcafeetje opzoeken waar we even al onze dingen gaan regelen!

We hebben vandaag onze campervan geregeld! Yes 22 april vertrekken we vanuit Brisbane!!
Ik heb ook nog zoveel geskyped dat mijn accu van m’n laptop te leeg was om nog even snel mijn verslag online te zetten! Dus die komt morgen!
Echt super om m’n liefste nichtje Ammerins te zien lopen en ook nog eens mijn liefste jongste zusje Melina te zien en horen zingen! ;)
Heerlijk! Ik hou van ze!


Dagdag! XXX

Denk aan jullie!


  • 12 April 2012 - 10:39

    Wendy:

    Hoi Femmiej!!! Zoooo leuk om jou verslagen te lezen! Al veel beleefd daar! Top! Veel plezier daar! Xx wen

  • 12 April 2012 - 10:46

    Hilde:

    Hey Fem!
    Wat een belevenissen weer!! En wat een super mooie foto's!! Heel veel plezier met je camperreis!! Lekker genieten daaro!!

    X

  • 12 April 2012 - 11:09

    Christie:

    Wat een leuke foto's weer :) en ik zie dat je al half engels begint te praten? 'Remote control' haha Gaat dat wel al beter?

    xx

  • 12 April 2012 - 11:44

    Grietje:

    Hey pop, mooi om te lezen dat je het daar nog zo naar je zin hebt! zet 'm op! ;)

  • 12 April 2012 - 17:56

    Ineke:

    Ja dat "the great barrier reef!! " klikt super, maar "Misschien blijf ik dan toch wel wat langer weg! " weer wat minder!! Ik wil je niet nog langer missen...:-(
    Geniet van al je avonturen! xxx

  • 12 April 2012 - 19:35

    Mirjam, Iwan En Jari:

    Klinkt weer allemaal erg leuk Fem! En lekker,met de campervan op pad! Had je ons smsje nog wel ontvangen afgelopen week?

    Liefs,
    Iwan,Mirjam en Jari

  • 15 April 2012 - 09:13

    Paulien Van Doorn:

    15 april
    Zondagochtend, ontbijt op bed, eitje, sapje, koffie..en daarbij verslag van Femke.
    Een groot avontuur, schitterend om te lezen. Liefs van Paulien

  • 18 April 2012 - 22:36

    Hinke:

    Hoi Femke Wat leuk om jou groot avontuur te lezen! Je wou ook heel graag even een cowgirl zijn en dat is je gelukt geweldig. Je mag trots op jezelf zijn dat je dit allemaal doet . Geniet er maar lekker van en ik lees al je avonturen wel .Liefs hinke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Femke

Actief sinds 24 Jan. 2012
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 16034

Voorgaande reizen:

14 Februari 2012 - 30 Juni 2012

Het grote avontuur!

Landen bezocht: